Kilpailuohje TR/RR H/D 10-12

Kilpailuohje

Keskipohjanmaan viesti 13.5.2010

TR/RR viesti H/D 10-12

Kilpailussa noudatetaan SSL:n kilpailusääntöjä.

KARTTA: Suunnistuskartta/tulostekartta 1:10 000. 5/2010 Koko A5, suojuksessa.

Huvilatonteille meno kielletty. Yksi tontti merkitty maastossa kielletyn nauhalla.

SIIMARI: RR-reitti merkitty maastoon yhtenäisellä valkoisella nauhalla. Lisäksi reitillä on puissa sinistä kuitunauhaa. Katso mallirastilla.

VIESTIJÄRJESTYS: Viesti suunnistetaan siten, että ensin molemmat TR-osuudet ja kolmas osuus on RR-osuus. Viestissä ei ole hajontaa:

RASTIMÄÄRITTEET: TR-radalla rastimääritteet ovat kartassa.

RASTIT: Mallirasti opaspaalun juurella. Rasteja on paljon lähekkäin. Ole huolellinen ja tarkista koodi ennen leimausta.

KILPAILUNUMEROT: Kilpailussa käytetään rintanumeroita. Rintanumerot, hakaneulat ja emit- tarkistusliuskat ovat opaspaalun vieressä itsepalveluna saatavissa. Rintanumerot on luovutettava vaihdossa/maalissa.

EMIT-TARKISTUSLIUSKAT: Tarkistusliuskaan kirjoitetaan joukkueen numero ja osuusnumero.

Tekniikan toimintavarmuuden huomioiden emit-liuskojen käyttö on vält- tämätön. Tarkista emit-korttisi toimivuus mallirastin vieressä.

EMIT: Kilpailussa on emit-leimaus. Samaa emit-kortti voi käyttää vain yhdellä osuudella ja vain yhdessä sarjassa ja joukkueessa.

Kilpailijan emit-numero luetaan ajanottojärjestelmään vaihtoalueelle johtavan kujan alussa. Varaa kirjaamiseen riittävästi aikaa. Lukemisen jälkeen emit-nollaus ennen lähtö- ja vaihtoaluetta.

Vaihdoissa ja maalissa suorita maalileimaus.

Vaihdon ja maalin jälkeen kilpailija siirtyy viivytyksettä emit-tarkastukseen.

LÄHTÖ: Yhteislähtö klo 11.00

VAIHTO: Vaihdossa maalileimauksen jälkeen kilpailija luovuttaa karttansa ja ottaa karttatelineestä joukkueensa seuraavan osuudenkartan ja luovuttaa sen seuraavan osuuden viestinviejälle. Muista maalileimaus.

PALKINNOT: Kaikki palkitaan.

Kilpailuonnea