Kilpailuohje

HUOM! Kilpailuohjeeseen lipsahtanut kilpailunjohtajan väärä puhelinnumero on korjattu!

Kilpailunjohtaja Arto Kalliokoski, 040 512 3559

Kansallinen Keskipohjanmaan viesti Perhossa, 13.5.2010

Suomen Suunnistusliiton 75-juhlavuoden tapahtuma

Kilpailussa noudatetaan SSL:n kilpailusääntöjä ja järjestäjien antamia kilpailukohtaisia ohjeita.

TOIMITSIJAT:

Kilpailunjohtaja Arto Kalliokoski, 040 512 3559

Ratamestari Pekka Lindholm

Valvoja Tapio Patana Vetelin Urheilijat

Tiedottaja Marianne Ukskoski, 040-754 1016, marianne.ukskoski@perho.com

Tulospalvelu Petri Tilus, Himangan Urheilijat

Kuulutus Simo Kattilakoski, Kokkolan Suunnistajat

TUOMARINEUVOSTO: Täydennetään 12.5.

KARTTA: Suunnistuskartta/tulostekartta 1:10 000 5/2010, koko A4 muovisuojuksessa

MAASTO: Kumpareinen kangasmaasto. Kilpailukeskuksen ympärillä olevilla pelloilla saa juosta, viljellyn pellon kuvauksesta huolimatta. Merkitystä sarjoissa H21A ja H21B.

Huvilatonteille meno kielletty. Yksi tontti merkitty maastossa kielletyn nauhalla.

Pehmeillä alueilla upottavat ajourat merkitty ao karttamerkin lisäksi 60 %:n vihreällä katkolla, leveys 1,20 mm.

Kilpailualueen eteläreunassa kaivettu oja on ylipääsemätön ja reunat upottavat. Ylipääsemätön osuus merkitty kielletyn reitin merkillä (violetti risti). Radat eivät ylitä ojaa ylipääsemättömällä osuudella.

Välittömästi lähdön jälkeen pellonreunassa maatalouskoneita, joita syytä varoa. Merkitty nauhalla.

RASTIMÄÄRITTEET: Rastimääritteet on painettu karttaan, erillisiä määritteitä ei ole.

RASTIT: Mallirasti opaspaalun juurella. Rasteja on paljon lähekkäin. Ole huolellinen ja tarkista koodi ennen leimausta.

H21A, H21B, H150 ja D21A sarjoilla yleisörasti Viitalammen vastarannalla. Sarjoissa H21A ja H21B lähestymisrasti 460 metriä ennen maalia.

KILPAILUNUMEROT: Kilpailussa käytetään rintanumeroita. Rintanumerot, hakaneulat ja emit- tarkistusliuskat ovat opaspaalun vieressä itsepalveluna saatavissa. Rintanumerot on luovutettava suorituksen jälkeen.

EMIT-TARKISTUSLIUSKAT: Tarkistusliuskaan kirjoitetaan joukkueen numero ja osuusnumero.

Tekniikan toimintavarmuuden huomioiden emit-liuskojen käyttö on vält- tämätön. Tarkista emit-korttisi toimivuus mallirastin vieressä.

EMIT: Kilpailussa on emit-leimaus. Samaa emit-korttia voi käyttää vain yhdellä osuudella ja vain yhdessä sarjassa ja joukkueessa.

Kilpailijan emit-numero luetaan ajanottojärjestelmään vaihtoalueelle johtavan kujan alussa. Varatkaa kirjaamiseen riittävästi aikaa. Lukemisen jälkeen emit-nollaus ennen lähtö- ja vaihtoaluetta.

Vaihdoissa ja maalissa suorita maalileimaus.

Vaihdon ja maalin jälkeen kilpailija siirtyy viivytyksettä emit-tarkistukseen.

LÄHTÖ: Kaikkien sarjojen yhteislähtö klo 11.00

Kilpailun edistymiseen mukaan jälkijoukkueiden yhteislähtö, josta ilmoitetaan 15 minuuttia ennen lähtöä. Vaihto suljetaan 5 minuuttia ennen II yhteislähtöä.

VAIHTO: Vaihdossa maalileimauksen jälkeen kilpailija luovuttaa karttansa ja ottaa karttatelineestä joukkueensa seuraavan osuuden kartan ja luovuttaa sen seuraavan osuuden viestinviejälle. Muista maalileimaus.

MAALI: Voittaja ja sijoitus ratkaistaan ennen maalileimasta olevalla maaliviivalla.

KESKEYTTÄNEET: Keskeyttäneet kilpailijat leimaavat muiden kilpailijoiden tavoin maalileimauksen ja ilmoittavat maalitoimitsijoille keskeyttämisestään.

LÄHTÖLISTAT: Perhon Kirin kotisivulla ja tulostaululla.

HUOLTO: Kilpailukeskuksessa on ravintola, ensiapu, pesupaikka ja wc.

PALKINNOT: Sarjan kolmelle ensimmäiselle joukkueelle Keskipohjanmaa lehden mitalit ja

järjestäjän pokaalit. Pääsarjoissa H21A, D21A ja H21B Keskipohjanmaalehden kiertopalkinto ja voittajajoukkueelle lehden kunniapalkinto loma/valmennuspaketti Kalajoen Hiekkasärkillä.

PAIKOITUS: Kilpailukeskuksessa. Paikoitusmaksu 2 €.

Menestystä kisaan

Perhon Kiri Keskipohjanmaa lehti