Kilpailuohje

KILPAILUOHJEET

Kilpailussa noudatetaan SSL:n kilpailusääntöjä ja järjestäjän ohjeita

PÄÄTOIMIHENKILÖT

Kilpailun johtaja                        Marianne Ukskoski                   0407541016

Ratamestari                               Ilkka Koskela                               0407505416

Kilpailun valvoja                         Aapo Hietalahti                          0400960061

Tiedottaja                                   Marianne Ukskoski                   0407541016

Tulospalvelu                              Jari Kivimäki

Kuuluttaja                                  Raimo Haapalehto

KILPAILUKESKUS

Kilpailukeskus sijaitsee Perhossa Oksakoskella. Opastus kilpailukeskukseen on valtatie 13. Opasteet paikalla  sunnuntaiaamuna klo 8.00

PAIKOITUS

Paikoitus tapahtuu kisakeskuksessa olevalla pellolla. Linja-autolla tulevat poistuvat autosta tien varressa josta matkaa 200- 300 m kisakeskukseen. Linja-autojen parkkipaikka Oksakosken koulun pihalla. Kisan jälkeen linja-autot voivat hakea kilpailijat tien varresta.Kisan jälkeen linja-autot voivat hakea kilpailijat tien varresta.

Kilpailukeskuksesta poistuessa noudata erityistä varovaisuutta koskien lähinnä oikealta tulevaa liikennettä. ( näköeste)

TUOMARINEUVOSTO ilmoitetaan kisapaikalla ilmoitustaululla

INFO                                        Perhon Kirin teltassa kilpailukeskussa

ENSIAPU                                Kilpailukeskuksessa

TULOSTAULU                       Kilpailukeskuksessa

MALLIRASTI  ja NOLLALEIMASIN    Kilpailukeskuksessa

Muista testata Emit-kortti, toimimaton kortti voi vaarantaa tuloksen ja häiritä tulospalvelua.

VERRYTTELYALUE sallitulla peltoalueella kilpailukeskuksessa.

KIELLETTY ALUE

Kielletty alue kilpailukeskuksessa on ympärillä viljelyksessä olevat pellot.  Ennen kilpailusuoritusta ja kilpailusuorituksen jälkeen kilpailukeskuksen ympärillä oleva metsä on kiellettyä aluetta. Kilpailu-alueen lähistöllä kulkeva maantie on kiellettyä aluetta.

JOUKKUEIDEN KOKOONPANOT

Juoksujärjestys ilmoitettava viimeistään pe 21.8.2015 klo 18.00 mennessä sähköpostiin perhonkiri@gmail.com  (katso ohje kisasivuita). Emit numeroineen. Pakottavissa tapauksissa tehtävät joukkuemuutokset tulee toimittaa Infoon sunnuntaiaamuna klo 12 mennessä.

KILPAILUNUMEROT

Kilpailunumerot haetaan joukkueittain infosta. Kilpailunumeroiden värit ja käyttö :

1- 5. osuus: musta teksti valkoisella pohjalla

6. osuus: musta teksti oranssilla pohjalla

numerolaput kerätään maalissa .

Numerolappujen kanssa samassa ovat korttien tarkistusliuskat. Lappuun merkitään joukkueen ja osuuden numero. Vuokra emit- kortit (3 € ) saa infosta ja ne palautettaan infoon. Hakaneulat ovat kolmen osuuden numeorihin. Järjestäjä kierrättää hakaneuoloja mutta varaa myös omia mukaan.

MAASTO

Suunnistusmaasto on pääosin nopeakulkuista kangas- ja kalliomaastoa jossa näkyvyys on hyvä. Polut puuttuvat alueelta lähes kokonaan ja helposti havaittavia kuvionrajoja on vähän. Kilpailumaasto jakautuu kahteen peltoalueen jakamaan osaan jossa kilpailukeskus sijaitsee. Pellot ovat suunnistuksessa kiellettyä aluetta muutoin kuin lähtö-, maali ja yleisörastiviitoituksella, jossa kilpailijat ovat yleisön näkyvissä.

KARTTA

Suunnistuskartta/tulostekartta 1:10 000 8/2015, koko A4 muovisuojuksessa. Rastimääritteet on painettu karttaan, erillisiä määritteitä ei ole. Rastiympyrän viereen on painettu vain rastin järjestysnumero joten ole huolellinen ja tarkista koodi rastimääritteestä ennen leimausta rasteja on maastossa paljon lähekkäin.

RADAT

Ratapituudet osuuksilla 1,2,5ja 6 4,1–4,3 km, osuuksilla 3 ja 4 2,9 km. Hajonta kaikilla osuuksilla.

EMIT

Kaikkien osuuksien kilpailijat menevät lähtö/vaihtoalueelle emit-nollauspisteen kautta. Samaa emit-korttia saa käyttää vain yhdellä osuudella ja yhdessä joukkueessa. Lähtö/vaihtoalueelle saa mennä vain kilpailijat.

EMIT KILPAILUKORTIT

Kilpailija on itse vastuussa elektronisen kilpailukorttinsa toimivuudesta ja siitä, että käyttää lähtöluettelossa mainittua kilpailukorttia. Kilpailun järjestäjä ei tarkista / varmista kilpailijan kilpailukortin oikeellisuutta ennen lähtöä. Jos kilpailija käyttää muuta kuin järjestäjälle ilmoitettua elektronista kilpailukorttia, suoritus voidaan hylätä (suunnistuksen lajisääntö 11.518). Muutokset on ilmoitettava infoon 12. 00 mennessä

LÄHTÖ

Lähtömerkki annetaan kuuluttajan komennolla klo 13.00.

VAIHTO/MAALI

Vaihtoon tuleva kilpailija luovuttaa oman karttansa, suorittaa vaihtoleimauksen ja jatkaa karttatelineelle, ottaa karttatelineestä seuraavan kartan ja antaa sen vaihtopuomin yli seuraavan osuuden kilpailijalle. Kilpailija on vastuussa että ottaa ja saa oikean kartan Sen jälkeen kilpailija menee leiman tarkistukseen.

Maaliintulojärjestys ratkaistaan maaliviivalla, ei maalileimauksesta.

KESKEYTTÄNEET: Ilmoittautuvat leiman tarkastuksessa maalissa.

RASTIVÄLIAJAT: Kilpailun jälkeen netistä.

YHTEISLÄHTÖ

Yhteislähtö voittajan maaliintulon jälkeen noin klo 15.30. Seuraa kuulutusta.

PALKINTOJEN JAKO: Kolmelle parhaalle joukkueelle mitalit Jakoaika ilmoitetaan kilpailun aikana.

Pesu ja wc : maasto-olosuhteissa

Ravintola:  kilpailukeskuksessa kahvia, teetä, suolaista, makeaa syötävää, makkaraa

ONNISTUNUTTA KILPAILUA KAIKILLE

Perhon kiri ja Perhon kunta